Eksperiment
Bålteknikker: Med små pinde
skal børnene, med hjælp fra os, bygge forskellige slags bål (pagodebål,
pyramidebål osv.) for at de kan få forståelse for hvad det egentlig vil sige at
lave et bål (Ilt, varme, brændbart materiale (brandtrekanten)).
Til sidst vil vi lade børnene starte deres små bål op, for at se om deres
konstruktioner virker.
Ved brændeflækningen vil vi gå foran og demonstrere teknikker, og lade børnene
prøve selv, mens vi står ved siden af.
I snakker en del om at gå ved siden af, foran og bagved barnet.Ud fra hvilken pædagogisk referenceramme opstiller i dette? Jeg tror at med godt resultat kunne man anvende Himm og Hippes didaktiske relationsmodel udbygget af Fredens.
SvarSletDet afgørende er i den, at der også lægges vægt på praksis. Der er ikke blot tale om didaktik som teoretiske
overvejelser omkring undervisning, men også undervisningens praktiske gennemførelse medtages i
begrebsdefinitionen. Der lægges vægt på at se teori og praksis i en sammenhæng. Hiim og Hippe fremhæver
didaktikkens analytiske dimension som en kontinuerlig og systematisk dialog mellem disse to aspekter.