Når vi
går i gang, skal vi forsøge at få børnene til at undres og udfordres. Vi skal,
så lidt som muligt, blande os og kun vejlede hvis det fuldstændig sejler og de
kører surt i det. Hvis børnene kommer med alternative løsninger, båltyper vi
ikke kender eller andre konstruktive forslag, så skal vi se om vi kan flette
dem ind i projektet, så børnene føler, at det de byder ind med, også er validt.
Børnene kan være med til at inspirere hinanden ved at der
måske er nogle børn der har et større kompetence niveau inden for de ting de
bliver sat til at lave. Herved kan børnene være med til at hjælpe hinanden og
fortælle hvordan tingene skal laves uden vi træder til.
Børnene
kan være med til at inspirere os til måske at lave nogle nye tiltag.
Vi
kan inspirere børnene til at gøre tingene på andre måder end de gør det, og
omvendt. Vi vil inspirere børnene til at kunne fordybe sig i en aktivitet i
længere tid af gangen.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar